همه چیز درباره ی سوپری کابینت

همه چیز درباره ی سوپری کابینت

امروزه آشپزخانه بر خلاف گذشته اصلی ترین نقش را در دکوراسیون خانه دارد و بخشی جدا نشدنی از دکوراسیون مدرن محسوب می شود چرا که دیگر همانند گذشته آشپزخانه ها دارای درب در گوشه ای از منزل نیستند بلکه به محیط و فضای خانه اضافه گشته اند تا علاوه بر زیبایی،از لحاظ علم دکوراسیون خانه های کوچک امروزی را به گونه ی دلباز تر و بهتر نشان دهند.

حتی وجود اپن به عنوان مرز بین آشپزخانه و پذیرایی منازل منسوخ شده و دیگر این حریم به حالت یک جزیره در آمده است.

حال باوجود این گره جدایی ناپذیر، مباحثی از قبیل نظم و زیبایی آشپزخانه مطرح می شود که طبعا این موارد با کمک ایده های خلاقانه و به طبع استفاده از ابزار های مدرن برای فضاسازی آشپزخانه امکان پذیر خواهد شد.

در دید بودن آشپزخانه این موضوع را به ما یاد اوری می کند که تا آنجا که می توانیم برای هر شیء مکانی مشخص و در دسترس داشته باشیم تا در صورت نیاز به آن به سهولت و بدون رریخت و پاش بتوانیم بدان دسترسی پیدا کنیم.

در واقع در یک آشپزخانه مدرن و امروزی،قرار داشتن هر وسیله در جای مخصوص و فضای خاص خود حرف اول را می زند.این که هر کدام از ظروف و مواد غذایی اعمم از خشک و تر،قوطی ها ،کنسرو ها و … در جای مشخصی قرار داشته باشند.

اما بهترین کار برای داشتن چنین آشپزخانه ای چیست؟

چگونه علاوه بر داشتن فضای مناسب همه چیز در جای خود قرار داشته باشند؟

سوپری کابینت چیست و چه کاربردی دارد؟

در دنیای امروز و به خصوص در آشپزخانه های کوچک و با وسایل متعدد،مرتب نگه داشتن آشپزخانه ها کار آسانی نیست.به علاوه آشپزخانه فضایی پر رفت آمد و خانه می باشد و قطعا هر کاری از مبدا آشپزخانه

سوپری کابینت در واقع نوعی از اکسسوری کابینت است که به فضاسازی بهینه کابینت و بهره وری حداکثری از آن کمک می کند.در واقعی اکسسوری به معنای فرعی می باشد و از این نظر می توان این برداشت را داشت که:

اکسسوری ها در واقع تجهیزاتی است که به کابینت اضافه می گردد تا استفاده از فضای کابینت به سهولت بیشتری انجام بگیرد.

انواع مدلها

سوپری ها در مدلهای بسیار برای محل هایی از آشپزخانه طراحی شده اند تا بتواند کارایی مناسبی داشته باشد.خط تفاوت سوپری های مختلف را می توان در ابعاد و همچنین متریال و ریل آن ها دانست.

سوپر ریل وسط

این نوع از سوپر مارکت ها از کترین ارتفاع تا بلند ترین ارتفاع یعنی 220 سانتی متر در دسترس هستند و همانطور که از نامشان پیداست به سقف و کف کابینت نصب می شوند و به کمک مکانیزم ریلی خارج می شوند و یا در داخل یونیت قرار می گیرند.

با نصب این مدل از سوپری ها درون کابینت می توانید درب را بر روی آن نصب نمایید و همانند یک کشو آن را از درون کابینت بیرون بکشید.این ویژگی باعث می شوند تا با بیرون کشیدن سوپر مارکت از دو جهت به آن دسترسی داشته باشید و نیازی به خم شدن درون کابینت برای برداشتن وسایل خود از درون آن نداشته باشید.

از طرفی همواره برای کابینت های مرتفع نیازمند استفاده از چهار پایه برای دسترسی به عمق آنها خواهید بود و حتی با وجود استفاده از چهار پایه با برداشتن لوازم از درون کابینت باعث بهم ریختگی کلی آن می شویم.

اما با وجود استفاده از سوپر مارکت به علت دسترسی از طرفین به داخل آن و دسترسی کامل به عمق کابینت در بیرون از یونیت،این مشکل به طور کامل بر طرف شده است.

همچنین این نکته نیز حائز اهمیت است که این مدل سوپر ریل وسط در دو نوع سبدی و کف ام دی اف وجود دارند که در مدل کم ام دی اف(آرنا) به علت داشتن گوشه های قائمه فضای کامل همانند یک طبقه در اختیارتان قرار می گیرد..

سوپر یخچالی

دیگر نوع سوپری را سوپری یخچالی می نامند چرا که فضایی همانند یک یخچال درون کابینت درست می کند و تمامی خلاهای ممکن درون یونیت را فضاسازی می کند.

سوپری یخچالی دارای بیشترین تعداد سبد ها در بین تمامی مدلها است.برای مثال در ارتفاع های بلند مانند 200-220 ،دارای 7 سبد درون یونیت و 7 سبد روی درب هستند که بسیار جا دار می باشد

در عملکرد سوپری یخچالی بالعکس سوپری ریل وسط،سبد ها به طور کامل از داخل یونیت بیرون نمی آیند، بلکه به هر میزان که درب باز شود به همان میزان سبد های داخلی جلو می آیند و در دسترس قرار می گیرند.

بهتر است بگوییم که با باز کردن کامل درب یونیت سبد ها دقیقا تا لبه ی درب آن به جلو حرکت می کنند و یک فضای باز برای چیدن هر گونه از مواد غذایی اعمم از کنسرو،قوطی،تن،ماکارانی،حبوبات و… که برای نگهداری از آن ها نیازی به یخچال نباشد در اختیارتان قرار می گیرد.

همانند مدل ریل وسط این مدل از سوپری(سوپری یخچالی) هم دارای تنوع در مدل سبد به دو شکل توری و کف آرنا است که بنا بر نیاز خود می توانید یکی از آن ها را برگزینید.

انواع ریل های سوپری ها

قطعا شما هم تا به الان متوجه این موضوع شده اید که مهم ترین مکانیزم استفاده شده در سوپری ها ریل است که استفاده از آن باعث سهولت در استفاده این قبیل محصولات گردیده است.

انواع ریل

ریل ساچمه ای

ریل ساچمه ای از معروف ترین ریل های بازار است که نمونه آن را می توانید در هر جایی ببینید.مثلا در 90 درصد کشو های کابینت و یا کشو دراور از این نوع ریل استفاده گردیده است.مزیت این نوع ریل را می توان در تحمل وزن بالای آن و روان بودن حرکت آن دانست چرا که وجود ساچمه ها باعث گردیده است تا ریل به راحتی داخل و یا خارج شود.

ریل تاندم

دیگر نوع ریل،ریل تاندم است که مکانیزم حرفه ای دارد.ریل تاندم علاوه بر روان بودن بیشتر نسبت به ریل ساچمه ای، دارای پمپ در انتهای ریل است که وجود این پمپ باعث شده تا در هنگام بسته شدن،نیروی وارده از سمت شما برای بسته شدن به طور کنترل شده در آمده و از محکم بسته شدن درب جلوگیری کند از این رو به آن ریل آرام بند نیز می گویند.

توجه داشته باشید که سوپری های ریل وسط دارای این تنوع ریلی هستند اما سوپری های یخچالی به علت ساختار متفاوت همگی از ریل تلسکوپی استفاده میکنند.

 

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
Call Now Button