استفاده ازاکسسوری کابینت،بهترین روش نظم دهی کابینت آشپزخانه

اکسسوری کابینت دارای شکل های مختلف با کاربرد های متفاوت است. نام اکسسوری به این دلیل برای این ابزار بکار می رود که به صورت جانبی به مرتب نمودن آشپزخانه کمک می کند.کابینت ها هر نوع طراحی که داشته باشند  قابلیت استفاده از اکسسوری را دارند. با توجه به اینکه این ابزارخود دارای  تنوع است باید  متناسب با کارایی آن برای فضای آشپزخانه انتخاب گردد.

از مهم ترین دلایل استفاده از اکسسوری کابینت نظم و ساماندهی به  وسایل و مواد داخل آشپزخانه است. برای هر مرتبه تهیه غذا در دسترس بودن مواد وتجهیزات بسیار لازم و ضروری است برای بالارفتن کارایی فردی که به صورت مداوم از آشپزخانه استفاده می کند قرار گرفتن وسایل در جای مناسب و قابل دسترس بودن، بسیار اهمیت دارد. تصور کنید که ظرف های شسته شده بر روی هم به صورت نامنظم قرار بگیرند. مثال دیگر اینکه داخل کابینت ها انواع وسایل بزرگ و کوچک روی هم چیده شوند و با هر بار برداشتن آنها کل کابینت بهم بریزد.

اکسسوری کابینت دارای کاربردهای مختلفی است و با کابینت ها که دارای تنوع بسیار هستند، همخوانی دارد. برای هر بخش مانند مواد غذایی، ظروف و یا تجهیزات طبقه های متعددی تعبیه می شود تا هم وسایل در دسترس باشد و در ظاهر نیز آشپزخانه مرتب باشد. برای مکان هایی که برای آشپزخانه فضای محدودی در نظر گرفته می شود اکسسوری ها بسیار کاربردی تر هستند. در واقع این محصولات با ایجاد طبقه و تقسیم بندی بیشتر امکان در دسترس بودن وسایل را فراهم می کنند.

اکسسوری کابینت را می توان با عنوان های جا قاشقی، آبچکان، سوپر مارکت کابینت، اکسسوری کشویی، انواع لوازم جانبی برای کابینت هایی که درکنج قرار گرفته اند و یا اکسسوری هایی که در بین کابینت ها قرار می گیرند، شناخت. جنس و رنگ این اکسسوری ها بسیار متنوع است و برای سلیقه افراد مختلف در بازار موجود است. با تولید این محصولات بسیاری از خانم ها از داشتن یک آشپزخانه مرتب و منظم  لذت می برند.

 

چرا جا قاشقی کابینت بسیار پرکاربرد است؟

جاقاشقی نمونه ای از اکسسوری کابینت است. قاشق،چنگال،کفگیر،ملاقه و… از مهمترین وسایل آشپزخانه است که دارای شکل و اندازه های متفاوتی است و معمولا چند دست از این وسیله برای زمان های مشخصی خریداری و در خانه نگهداری می شود. دسته بندی و نگهداری از این وسیله برای اینکه به صورت تفکیک شده و قابل دسترس باشد، ساده نیست. فرض کنید یک کشوی کابینت را به قاشق اختصاص داده اید هر چقدر هم قاشق های متفاوت را جدا از هم  بگذارید باز هم بعد از یک بار استفاده از نظم خارج می شوند. جا قاشقی دارای اندازه و ابعاد متفاوتی است و از 40 تا 90 سانتی متر متغیر است. از اندازه های مختلف این اکسسوری در جای مناسب استفاده می شود. در زمان خرید این  ابزار باید از اندازه  فاصله کابینت ها و هر واحد کابینت مطلع باشید.

جا قاشقی کابینتی که برای نظم دادن به قاشق ها طراحی و تولید می گردد، دارای فروش زیادی است و اکثر خانم ها آن را خریداری می کنند. این قطعه دارای رنگ بندی متنوع و جنس های مختلف است و با توجه به شکل کابینت از بین این محصولات خرید انجام می شود.

 

اکسسوری کابینت بکار رفته برای قاشق دارای چه جنس هایی است؟

جا قاشقی استیل یکی از رایجترین اکسسوری ها است وکاربرد بسیاری دارد. از دلایل توجه به این وسیله با جنس استیل، مقاومت و محکم بودن آن است. استیل در برابر رطوبت و ضربه کمترین آسیب را می بیند و به دلیل وجود  این وسیله در آشپزخانه امکان رطوبت و فشار نیز وجود دارد که با انتخاب این جنس کمترین آسیب را خواهد دید. وزن استیل کم است و این ویژگی باعث می گردد داخل کابینت ها بدون اضافه وزن قرار بگیرد.

اکسسوری کابینت جا قاشقی پلاستیکی و چوبی نیز وجود دارد که در طرح های زیبا تولید می شوند. علاوه بر منظم کردن قاشق و چنگال ها آشپزخانه را زیبا می کنند. اگر این محصولات از جنس پلاستیک تولید گردد از جنس پلاستیک مرغوب و  محکم تولید می شوند.

نوع چوبی این اکسسوری کابینت دارای جذابیت و زیبایی است و علاوه بر کارایی که دارد، زیبایی آشپزخانه را زیاد می کند. این  وسیله جانبی قابلیت تمیز شدن را دارد. برای نوع چوبی می توان از مواد روغنی مخصوص برای تمیز شدن استفاده نمود. امکان شستشوی جاقاشقی پلاستیک وجود دارد و به همین دلیل در اولویت خرید افراد زیادی قرار می گیرد. برخی از این محصولات انعطاف پذیری مناسبی دارند و در طبقات کوچک به راحتی قرار می گیرند.

اکسسوریهای مربوط به قاشق بسیار زیاد است ولی یک نوع آن داخل کابینت قرار دارد و به نام جاقاشقی کابینتی  شناخته می شود. جاقاشقی مربوط به کنار سینک و یا روی میز هم وجود دارد که هر کدام برای مکان مشخصی از آشپزخانه بکار می روند و کارایی متفاوتی دارند. جاقاشقی کابینتی داخل کابینت قرار می گیرد و معمولا برای قاشق هایی که در فاصله زمانی طولانی تری قابل استفاده است خریداری می گردد. شکل های مختلفی از جاقاشقی موجود است که هم از نظرابعاد و هم از نظر تقسیم بندی متفاوت هستند.

 

برای خرید جا قاشقی کابینت به چه مواردی دقت کنیم؟

اکسسوری کابینت برای خانه های امروزی با محیط های کوچک بسیار لازم و ضروری است و شامل اکسسوری هایی با شکل، کاربرد و جنس متفاوت می باشد. در هر صورت این ابزار های جانبی امروزه به لوازم ضروری تبدیل شده است زیرا بدون وجود آنها با آشپزخانه ای بسیار نامرتب روبرو خواهید بود. جاقاشقی دربازار دارای اندازه و قسمت های مختلفی است و در زمان خرید باید به نیاز خود و تعداد قاشق هایی که در منزل دارید،  توجه داشته باشید. اگر لوازم دیگری مانند کفگیر یا  انواع قاشق های بزرگ و کوچک را در خانه دارید و جایی برای آنها  به صورت مجزا ندارید باید به جاقاشقی کابینتی توجه کنید که دارای تقسیم بندی های زیاد با اندازه های متنوع است.

علاوه بر تعداد بخش ها باید به وزن این وسیله هم توجه شود، مهم این است که جاقاشقی در کدام بخش از کابینت قرار می گیرد و آیا توان تحمل وزن اکسسوری کابینت جاقاشقی را دارد. علاوه بر جنس مواد اولیه بکار رفته در اکسسوری کابینت نیز در وزن آن تاثیر گذار است. برند های تولید کننده ای که کیفیت بالایی دارند، هم مقاومت بالا و هم  توان  تحمل وزن قاشق ها را خواهند داشت.

 

سوپری ایستاده کابینت شامل چه مواردی می باشد؟

سوپری ایستاده کابینت از اکسسوری زیبا و مهم آشپزخانه هایی با طرح مدرن و قدیمی می باشد.  سوپری ایستاده شامل سوپری یخچال و یا سوپری وسط است. سوپری یخچال به عنوان یک اکسسوری کابینت پر کاربرد می باشد. این محصول وسایل زیادی را در خود جای داده و در مکانی در دسترس قرار می گیرد. باکمک چنین اکسسوری کابینتی کمبود فضا  حل خواهد شد. سوپری یا اکسسوری در واقع نظم دهنده واقعی برای آشپزخانه است. این ابزار علاوه بر طراحی های مدرن در آشپزخانه های کلاسیک نیزقابل استفاده است و به بخش جدایی ناپذیر آشپزخانه تبدیل شده است.

اکسسوری کابینت که در کنار یخچال و یا وسط به صورت سبد های ریلی طراحی شده اند، بسیار پر طرفدار می باشند. معمولا در این اکسسوری، مواد غذایی خشک که فاسد ناشدنی هستند، نگهداری می شوند. مواد غذایی خشک مانند حبوبات وانواع آرد و مواد خشک پودری در این طبقات نگهداری می شوند. سوپری ایستاده کابینت دارای ابعاد مختلف و قابل تغییر است و با توجه به تولید کننده و نظر سفارش دهنده  ابعاد این ابزار  تغییر خواهد کرد.

سویری ایستاده کابینت ممکن است در وسط کابینت ها جای بگیرد. دو بخش اتصالی برای آنها در سقف وکف تعبیه شده است. در واقع اکسسوری کابینت سوپری مانندکشو ریلی به خارج و داخل حرکت می کند. اتصال این اکسسوری ها از تمام جهت ها به کابینت امکان پذیر است. مواد غذایی خشک و فساد ناپذیر در این طبقات قرار می گیرند. اندازه و پهنای این کشوها به شکلی است که قرار دادن و برداشتن وسایل از آنها به سادگی امکان پذیر است. اکسسوری کابینت سوپری با ابزار و مواد اولیه متفاوتی تولید می گردند که درکیفیت و شکل آن تاثیرگذار است و در نهایت بر روی قیمت محصول نیز موثر خواهد بود.

عمق کابینت باید  مناسب برای نصب ریل باشد و برای اینکه مطمئن گردید می توانید برای کابینت ها اکسسوری تهیه کنید باید از افراد آگاه و صاحب فن، مشاوره دریافت نمایید. همانطور که گفته شده سوپری ایستاده کابینت به شکل وسطی و یا یخچالی در بازار موجود است. چگونگی اتصال این دو نوع با هم متفاوت است. سبد سوپری کابینت قابلیت تنظیم را دارد و می توان در ارتفاع های مختلف آن را تنظیم نمود. اکسسوری کابینت سوپری ایستاده به ویژه برای محیط های کوچک لازم و ضروری است و می توان بااستفاده از آن از کمترین  فضا بیشترین استفاده را نمود.

سوپر مارکت کابینت زمینی شامل چه ویژگی هایی می باشد؟

از بین سوپر مارکت کابینت انواع زمینی بیشترین استفاده را دارد. طراحی های مختلفی از این نوع ابزار وجود دارد و با توجه به شکل آشپزخانه، چیدمان وسایل وکابینت ها آنها را انتخاب می کنند. برای هر مدل از وسایل می توان  سوپری یا  طبقه ای از اکسسوری را در نظر گرفت. به عنوان مثال می توان برای انواع ادویه جات یک سوپری را در نظر گرفت و یا برای مواد شوینده و یا ظروف از این ابزار استفاده نمود. مکان قرار گرفتن این طبقات ریلی در قسمت های مختلف آشپزخانه است. برخی ازآنها درکناری ترین کابینت ها و برخی در بین کابینتها قرار می گیرند.

همانطور که گفته شد برخی از اکسسوری کابینت مربوط به داخل طبقات کابینت می شود که از نظر ابعاد و طرح دارای تنوع بسیار زیادی است. در واقع باکمک سوپری ایستاده و زمینی می توان بیشترین استفاده را حتی از بخش های غیر قابل دسترس داشته باشیم. وسایل درکابینت هایی که درگوشه قرار گرفته اند با سوپری زمینی و یا ایستاده ریلی به راحتی در دسترس خواهند بود. برای وسایل سنگین تر بهتر است از طبقات یا اکسسوری کابینت با ارتفاع کمتر استفاده کنید.

اکسسوری کابینت گاز از جمله لوازم پر مصرف است

معمولا اکسسوری کابینت که برای کنار گاز استفاده می شود برای قرار گرفتن موادی است که در کنار گاز بیشترین کاربرد را دارد. اندازه آنها نیز برای ظروفی ماند ادویه ها و.. مناسب می باشد. طرح سوپری ایستاده یا زمینی برای ظروف نیز متفاوت است. برخی از آنها دارای درب شیشه ای است و ظروف داخل آن مشخص است. نمونه هایی از سوپر مارکت آشپزخانه برای ظروفی است که در طول روز مداوم به آنها احتیاج دارید و معمولا بدون درب و  در نزدیک ترین  محل برای استفاده در آشپزخانه قرار می گیرد. اکسسوری کابینت که برای مواد شوینده کاربرد دارد در نزدیک سینک ظرفشویی است. معمولا زمانی که از اکسسوری کابینت برای مواد شوینده استفاده نشود زیر سینک بسیار نا مرتب و  شلوغ است ولی با استفاده از طبقات  و سبد می توانید  نظم کافی برای چیدمان این وسایل ایجاد کنید.

 

پیشنهاد شرکت های دکوراسیون برای کسانی که امکان خرید کابینت سوپر مارکت را ندارند

اکسسوری کابینت با عناوین مختلفی شناخته می شود و هر کدام کاربرد های متفاوتی دارند. برخی از این ابزار ها به صورت آماده و با ابعاد و جنس های مختلفی در بازار موجود است. به عنوان مثال آبچکان و یا جا قاشقی را می توان با توجه به طراحی آشپزخانه خود انتخاب نمایید ولی مواردی مانند سوپر مارکت آشپزخانه که دارای تنوع زیادی است و در مدل های گوناگون وجود دارد باید متناسب باکابینت ها تولید شوند. برای افرادی که فضای کافی در آشپزخانه ندارند ویا امکان سفارش سوپری های مختلف به شکل استاندارد را به عنوان اکسسوری کابینت ندارند تهیه سبد سوپری ریلی پیشنهاد می گردد. این سبد ها  قسمتی برای اتصال به کابینت دارند و دارای اندازه های متفاوتی هستند و هر فردی با توجه به نیاز خود سبد ریلی خود را خریداری می کند.

اکسسوری کابینت تمام فضاهای بلااستفاده آشپزخانه را کاربردی می کند برخی از سوپری های کابینتها کوچک هستند و به مینی سوپری معروف می باشند. اندازه این ابزارها با نظر متخصصین و طراحان متفاوت هستند. معمولا عمق این سبد ها 50 سانتی متر است و به صورت یک تا سه طبقه تولید می شوند. مهندسین و مشاورین با مشاهده و بررسی آشپزخانه ابعاد را در نظر گرفته و مینی سوپری را تولید می کنند. این قطعات داخل کابینت و یا در کناره کابینت ها نصب می شوند. این ابزارها با ابعاد مشخص را می توان در کابینت های زمینی نصب نمود. امکان خارج کردن سبد نیز وجود دارد و می توان کابینت را به راحتی تمیز نمود.

نحوه اتصال سبد های ریلی در کابینت چگونه است؟

اکسسوری کابینت  زمینی بوسیله ریل از کف متصل میشود و ریل ها از طریق پیچ شدن به  کف کابینت  متصل می شوند. معمولا این سبد ها برای موادی مانند سیب زمینی و پیاز استفاده می شوند. ممکن است ریل ها به کناره کابینت متصل شوند و سبد با ابعاد کوچک در فضای کوچک کنار کابینت قرار می گیرد. سبد های ریلی برای مواد و لوازم مختلفی کاربرد دارد و شرکت های مختلفی آنها را تولید می کنند. هدف از تولید تمام اکسسوری های کابینت ایجاد نظم و ترتیب به خصوص در آشپزخانه ها با  ابعاد کوچک است. ریل ها معمولا ساچمه ای هستند و از سه قسمت وطبقه تشکیل شده اند و تحمل وزن بالا را دارند. سبد داخل ریل به سادگی از داخل ریل به بیرون کابینت  هدایت می شود و  به همین دلیل به تمام مواد داخل آنها دسترسی وجود دارد.

در زمان آشپزی اولین نکته ای که به فرد کمک می کند چیدمان و مرتب بودن مواد و ابزار است و این مساله در طولانی مدت در روحیه و عملکرد افراد تاثیر گذار است. همانطور که در سال های اخیر به دکوراسیون داخلی منازل توجه ویژه شده به چیدمان و دکوراسیون آشپزخانه به عنوان قلب خانه توجه شده است. افزایش انواع اکسسوری های مورد نیاز برای آشپزخانه نشان دهنده این موضوع است.

 

خرید لوازم جانبی کابینت از فروشگاه یراق لند

برای تهیه لوازم جانبی کابینت آشپزخانه و انواع یراق آلات و اکسسوری های کابینت باید به فروشگاه هایی مراجعه نمایید که محصولات با کیفیت و با دوام را عرضه می کنند. آیما یراق از جمله فروشگاههایی است که بهترین اکسسوری کابینت و انواع قطعات مرتبط با طراحی داخلی آشپزخانه را دارد. اکسسوری کابینت که امروزه مورد توجه قرار گرفته است شامل زیر مجموعه کاملی از لوازم می باشند که در منظم کردن آشپزخانه نقش مهمی را ایفا می کنند.

اکسسوری کابینت شامل سوپر مارکت کابینت است که هم به شکل ایستاده و هم زمینی به فروش می رسد و هر کدام دارای مشخصات و کاربرد ویژه ای است. علاوه بر طبقات با ابعاد مشخص می توان به آبچکان و سطل زباله کابینتی نیز اشاره نمود. سبد کنج کابینت و سبد آویز کابینت نیز از موارد دیگری هستند که از اکسسوری های کابینت  می باشد. محصولات این فروشگاه از برند های معتبر است که از مواد اولیه  مرغوبی برای تولید خود استفاده نموده اند. جنس های متنوعی از پلاستیک، چوب و  فلز در تولید این محصولات بکار رفته است. از نکات مهم در خرید این محصولات قیمت آن می باشد که به دلیل تغییر قیمت مواد اولیه در تولید این محصولات، متغیر است. در مقایسه با فروشگاه های دیگر آیما یراق دارای قیمت های بسیار مقرون به صرفه ای می باشد.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
Call Now Button